Digita News marraskuu 2017

Vuorovaikutteinen TV-mainonta on erottautumiskeino yrityksille

Digitan television, netin ja sosiaalisen median yhdistävä hybridi-tv mahdollistaa vuorovaikutteisen televisiomainonnan. Perinteinen televisiomainonta on yksisuuntaista, vuorovaikutteinen mainonta sen sijaan luo yhteyden mainostajan ja katsojan välille. Vuorovaikutteinen televisiomainonta tarjoaa katsojalle mahdollisuuden reagoida mainoksiin ja esimerkiksi jatkaa tuotteisiin tutustumista omassa puhelimessaan.

Hybridi-tv:n avulla television perinteiseen brändimainontaan voidaan lisätä katsojaa aktivoiva taktinen tehoste. Taktinen tehoste  lisätään bannerina valmiin televisiomainoksen yhteyteen. Näin jo olemassa olevia mainoksia voidaan hyödyntää vuorovaikutteisessa mainonnassa.

Katsoja voi reagoida mainokseen bannerin kaukosäätimen keltaisella napilla. Kaukosäätimen avulla syötetään oma puhelinnumero, jolloin katsoja saa mainoksen tarjoaman edun puhelimeensa. Puhelimeen voidaan lähettää esimerkiksi etukuponkeja tai tuotteista enemmän kertovia linkkejä. Vuorovaikutteiset mainokset eivät häiritse television katselukokemusta: televisiolähetys näkyy normaalisti, jos mainoksiin ei reagoi.

Mainostajalle vuorovaikutteisuus tarjoaa suoran yhteyden kotisohvalla istuvaan katsojaan. Mainontaa voidaan kohdentaa paremmin ja mitata tarkemmin. Vuorovaikutteinen tv-mainonta on erottautumiskeino yrityksille. Kuluttajat ovat ottaneet uudenlaisen mainonnan kiinnostuneina vastaan. Digitan ja R-kioskin pilottikokeilussa katsoja saattoi bannerin aktivoimalla tilata omaan puhelimeensa mainostettavaa tuotetta koskevan alennuskoodin. Analytiikan mukaan peräti puolet bannerin aktivoineista katsojista päätyi myös tilaamaan alennuskoodin. Vuorovaikutteinen televisiomainonta on markkinointikeino, jonka avulla voidaan tarjota katsojille entistä kiinnostavampia mainossisältöjä.

Hybriditv-kamppis_RKioski_Sanoma_AmeriikanHodari_240217
Katsoja pääsee aktivoimaan bannerin kaukosäätimen keltaisella napilla.